Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

APA YANG GUA NAMPAK SEPANJANG LEBUHRAYA??

Gua ni pengguna tegar lebuhraya PLUS. So, bila dah hari-hari lalu dok ulang alik Melaka-Bangi (baca; dulu ulang-alik Melaka-KL) guna lebuhraya ni, jadi dapatlah gua amati yang banyak perubahan dah berlaku di lebuhraya ni. Apa yang gua perasan, setakat ni pembinaan bagi pelebaran lebuhraya dari KL-Seremban untuk kedua-dua arah berjalan dengan baik. Gua tengok, hari-hari depa ni dok buat “construction” pelebaran di sisi kiri lebuhraya. Banyak “heavy machine and equipment” digunakan..ada jentolak, bulldozer, lori tanah yang besar-besar pendek kata, semua ada.

Bukit di tarah, gaung di sama ratakan. Baguslah..kerja mengikut jadual..inilah yang gua mahu, inilah yang rakyat nak..KEH KEH! Lagipun elok jugak kalau dilebarkan untuk kawasan tersebut, ada faedahnya jugak tak lah dok jammed memanjang kawasan tu. Hujan sikit jammed, eksiden sikit jammed, awek dok tukaq tayar kereta pun boleh buat jammed! Gua tak tipu! percayalah! Gua harap-harap pelebaran ni dapatlah disiapkan secepat mungkin, kot-kot sebelum raya tahun ni…barulah senang hati sikit balik kampung, ye tak?

Dah gua memandu di lebuhraya ni hari-hari jadi, gua perasanlah perubahannya..tapi ada lagi yang gua perasan…billboard semacam¬†untuk “promosi pilihanraya” pun dah naik..bukan satu, bukan dua…tapi ada la tiga ke empat billboard menghala ke selatan dari Bangi-Melaka, begitu jugak ke arah utara dari Melaka-Bangi..GUA PERCAYA yang pilihanraya semakin hampir. Kalau billboard besar tu dah naik, entah-entah esok lusa PRU. Gua tunggu jee…KEH KEH!

p/s – Janganlah berteka-teki, kasik jalan je lah..

Tinggalkan Jawapan

