Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

AYAM JANTAN TIDAK BERTELUR

Gua tak boleh tidur pulak malam-malam buta ni, dah tak boleh tidur, gua layanlah tv. Gua bukaklah tv, tukar-tukar channel, kejap tv1, kejap tv2, kejap discovery channel, kejap movie..tak de satu channel pun yang menarik. Gua jadi bosan.

Gua bukak jugaklah tv3. Berita Night Line. Gua cubalah layan, dah sebab gua pun lama tak tengok berita.. gua nampak ada pemimpin negara berucap, sebuk cerita itu ini, canang jasa yang lepas-lepas, beri itu dan ini. Ini semua gara-gara angin pilihanraya betiup semakin kuat..semua cerita pasal nak pilihanraya..iklan pun iklan pilihanraya. Billboard tepi highway pun pacak iklan pilihanraya.

Yang gua hairan dan berteka-teki sekarang ni, bilelah nak pilihanraya? Sedangkan semua jentera dari setiap parti pun dah mula bergerak. Dun negeri pun dah ada yang terbubar.

Jadi bagaimana?

P/s- tunggu jelah ayam jantan bertelur!

Tinggalkan Jawapan

