Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

KOREA UTARA DAN SELATAN, NAK PERANG, PERANGLAH

Gua dengar berita yang Korea utara dan Korea selatan  dua seteru besar sedang bergaduh. Utara tak puas hati, selatan pula mengkeji. Utara kata ada bom nuklear, selatan pun kata depa ada. Senjata semua dah disiap, rakyat asing semua dah disuruh balik. Kawasan industrI kaesong dah digesa tutup. 50, 000 orang pekerja tak dibenarkan masuk.

Seteru lama ini memang tak pernah berbaik. Pertelagahan kecil antara dua negara ini pasti membawa kepada konflik senjata dan perang nuklear. Terbaru ini, khabarnya Korea utara tak puas hati dengan latihan peperangan secara bersama antara Korea selatan dan Amerika. Keadaan ini telah menimbulkan beberapa siri bantahan oleh Korea utara, tapi Korea selatan buat bodoh saje malah mengutuk Korea utara. Jadi, situasi semakin hangat, dan mungkin perang tidak dapat dielakkan.

Kalau perang terjadi antara dua negara ini, mampukah Korea selatan untuk terus berdiri? Gua tak yakin yang Korea selatan mampu, dan gua pasti Korea selatan akan hancur. Hancur sehancur-hancurnya bersama-sama dengan K-pop! Umum sedia maklum yang orang-orang Korea utara adalah dari kaum yang kental dan sudah biasa hidup susah. Jiwa raga mereka diserah sepenuhnya pada dear leader mereka. Hidup mati mereka hanya pada pemimpin dan negara mereka.

Setakat berperang, bangun dan angkat senjata dah jadi asam garam buat mereka. Lagipun, ketumbukan tentera Korea utara adalah antara terbesar di dunia, pasukan khusus komando mereka adalah terbesar di dunia. Kalau ditakdirkan perang meletus, gua yakin Korea utara akan menang besar, itupun kalau tiada campur tangan Amerika Dan Jepun.

Gua teringin jugak nak dengar laporan artis-artis K-pop , macam Psy ke Beast ke 2am ke pergi perang atau mereka hanya menangis di dapur ?

P/s-menang jadi abu, kalah jadi arang.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s