Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

GE13 @ PRU 13

Awal pagi gua dah bangun. Usai solat subuh, gua duduk rilek-rilek. Kali ni gua undi di kampung halaman di Semenyih. Jam 7.35 pagi gua keluar rumah ke pusat mengundi dengan adik gua. Pusat mengundi tak jauh pun, tak sampai 5 minit. Parents gua dan seorang lagi adik gua mengundi di Bangi.

Entah kenapa gua rasa sangat excited. Atmosfera pagi ini luar biasa. Bendera parti yang bertanding ada di mana-mana. Kenderaan saling berlawan-lawan hon. Sana sini kedengaran ucapan “ini kalilah”. Masing-masing nampak ceria dan tiada prejudis antara setiap kaum. Tak ubah macam suasana perayaan yang disambut oleh setiap kaum! Inilah yang bagus!

Jam 8 pusat undi dibuka. Gua masuk dan proses pengundian dijalankan macam biasa. Gua selesai setengah jam kemudian. Jari gua dah dicalit. Gua melangkah tenang, bulatkan tekad dan beredar segera.

Heh! Gua tak nak banyak cakap. INI KALILAH!

p/s- sesiapapun yang menang, harapnya kotakan janji. Siapapun yang kalah jangan pula cetuskan huru-hara. Adat bertanding, ada menang, ada kalah.

Tinggalkan Jawapan

