Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

BONUS RAYA 2013

Aku yakin lagi pasti yang semua orang gomen dok sabaq menunggu pengumuman PM tentang bonus raya 2013. Dari pembacaan aku dari lain-lain blog, aku dapat rasakan yang sinar masih ada dan harapan juga masih ada…cuma bersabarlah. Juga dijangkakan yang PM akan umumkan berita tersebut paling awal 24 julai dan paling lewat 31.

Kalau ada, adalah….kalau tak de, gigit jarilah gamaknya. Apa yang pasti pihak kerajaan  seperti agak keberatan untuk memberikan kelulusan pemberian bonus ni memandangkan hingga kini masih belum ada berita-berita yang sah tentang pemberian bonus. Tapi, jika dilihat pada laman blog CUEPECS, mereka lebih positif yang pihak kerajaan akan mempertimbangkan pemberian bonus untuk tahun ini.

Ada yang berkata, dengan pemberian kenaikkan gaji sebanyak dua kali pada tahun ini mengakibatkan bonus raya tidak dapat diberikan kepada penjawat awam untuk tahun 2013.

Bagi aku, lebih baik tunggu dan lihat.

Ada bonus, bolehlah beri duit raya lebih. Bolehla jalan raya jauh sikit.

Kalau takde, janganlah harapkan duit raya dari aku wahai anak-anak buahku sekalian….hehehe.

P/s- road tax kereta aku mati 27 haribulan ni. Nak servis kereta, tukar tayar, bayaran ansuran dan aku pulak ulang alik setiap hari ke pejabat dari Melaka ke Bangi setiap hari, dah berapa kos aku tanggung? Defisit beb….gamaknya….paham-paham jelah!

Tinggalkan Jawapan

