Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

MALAYSIA AMAN….BERSYUKURLAH!

“Wahhhh! Untungle ko, orang gomen… dapat bonus raya, RM500 tu…siapa nak bagi…”

“Sedara, tu bukan bonus….kalau bonus, dapat sebulan gaji…sebulan setengah gaji….takpun enam bulan gaji macam ko…yang koje highway ni…”

“Ko ni, macam tak bersyukur je brooo….?”

“Wei, siapa cakap aku tak bersyukur? Dengan adanya “Bantuan Khas Kewangan Raya 2013” aku dapat buat macam-macam! Aku dapat tukar tayar, dapat servis kereta, dapat kirim duit kat orang tua aku kat kampung, dapat beli ayam yang harganya dah “turun”, support tambang bas adik-adik aku, bla, bla, bla, bla, bla…bersyukur sangat….bla, bla, bla, Malaysia aman…bla, bla, bla, tak de perpecahan…bla, bla, bla, rasuah terendah…bla, bla, bla, bil api pun terendah, harga minyak petrol antara yang “terendah”….bla, bla, bla, Malaysia aman….bla, bla, bla, adanya tol sebab nak maintain highway…bla, bla, bla…

“Cukup! Cukup……”

“Apsal bro? Aku belum habis lagi…..”

“Yelah….yelah…aku faham…..ko tak yah banyak citer….aku dah faham”

“Apa yang ko faham?”

“MALAYSIA AMAN…….bersyukurlah…..keh, keh, keh”

P/s- Dengar-dengar diesel tak cukup hari ni, petrol pump area aku siap naik notis, kuota diesel habis, ape kes? Tanda-tanda nak naik rege lagi ke? Keh, keh, keh….bersyukurlah, Malaysia Aman… salam 20 Ramadhan 1434H!

Tinggalkan Jawapan

