Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

PELIK….PELIK…

Pelik aku lihat situasi semasa di Malaysia lewat hari ni. Makin nak raya, makin pelik.

Sudahlah team bola sepak makin lama makin hancur. Prestasi merudum. Lawan dengan pasukan kelab pun boleh kalah. Hancur….hancur…bawak pergi jauh-jauh hanya untuk bereksperimen dan untuk kalah sajake? Apakah kemenangan tak penting? Apakah ranking tak penting? Jadi, apa yang penting? Kalah? Eksperimen? Perlawanan berstatus sarkis? Bangang abadi namanya! Pelik…pelik…

Takraw pun sama….kantoi dah, kalah dah, dengan myanmar pun terkantat. Kalau ranking di Asian, Malaysia sudah dibelakang Thailand, Indonesia dan Myanmar. Ape citer? Pelik…pelik..

Kes tembakan….aku rasa, tahun 2013 ni memang banyak kes pembunuhan menggunakan senjata api melibatkan kenamaan dan berprofil tinggi. Tak payah aku listkan, sila google. Tak kan aku nak suap. Apa yang membuatkan aku pelik, hairan, lagI ajaib adalah… dari mana mereka mendapat akses kepada senjata api, lebih spesifik lagi, pistol. Macam mana mereka dapat? Dari mana mereka dapat? Siapa bekalkan kepada mereka, siapa dalang? Dari mana senjata ini masuk, diseludupkah? Orang dalamkah? Longgar sangatkah pemeriksaan dan kawalan sempadan dan pintu masuk senjata? Pelik…pelik…

Zaman sekarang, manusia makin hilang waras. Hilang pertimbangan. Mudah temper. Kalau dulu, tak puas hati, bergaduh…bertumbuk…zaman sekarang tidak lagi, tembak ja. Guni kasik hilang. Tau-tau dah dibawah perut bumi. Zaman sekarang punya style…masing-masing berhati zionis! Kejadian rompak berlaku depan rumah, tambak bunuh depan kedai, depan khalayak awam! Apa sudah jadi? Pelik….pelik…

Itu belum dengan lain-lain hal, isu syiah yang makin menjadi-jadi. Hal ehwal harga barang naik, susut nilai ringgit, diesel habis kuota, isu-isu perkauman dan hal-hal agama Islam yang kini kerap dipermainkan. Pelik….pelik…

Apa nak jadi?

P/s- hairan bin ajaib!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s