Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SELAMAT HARI RAYA 1434H @ 2013

Lagi sehari nak sambut raya. Taman di tempat aku duduk dah hampir lengang, ramai yang dah balik kampung. Rumah masing-masing dah gelap dan dah berkunci. Aku dan keluarga bakal menyusul. Insyallah malam ini juga. Aku suka gerak malam-malam, tak ramai orang, lebuhraya pun kurang sesak, cuacanya sejuk, dingin dan lebih tenang. Mengantuk? Tongkat Ali ada.

Kereta aku pun dah siap servis, final cek up pun dah buat. Barang dah siap packing dan dah muat ke dalam kereta, tinggal nak take off je..Semuanya dah siap.

Khaliff pun dah tak sabar-sabar nak gerak. Kalau ikut kebiasaan waktu-waktu macam ni dia dah tidur nyenyak depan tv sambil hisap jempol, tapi dia masih aktif, mulutnya bising mengomel dan menyanyi-nyanyi tak henti-henti. Khaliff.

So, aku tak banyak nak cakap.

Cuma, nak ucapkan Selamat Menyambut Aidilfitri 1434H, Maaf Zahir dan Batin.

P/s- Balik kampung, ho…ho…ho…balik raya……hati girang….!

Tinggalkan Jawapan

