Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

PEMERHATI LEBUH RAYA 143H

Aku pemerhati lebuh raya. Hari-hari aku guna lebuh raya, ulang alik Melaka ke Bangi. Aku banyak perhati setiap kali pemanduan aku. Perhati kereta, treler, lori, bas, motor besar. Aku juga kerap perhatikan corak pemanduan orang Malaysia dan singapura. Aku perhatikan pembangunan sekitar lebuh raya. Aku perhatikan pokok-pokok, haiwan-haiwan juga alam permai.

Aku perhatikan semua.

Banyak-banyak yang aku perhatikan, aku minat untuk tengok ragam dan corak pemandu bas. Ya. Bas. Kenderaan panjang yang boleh bawa muatan lebih dari 20 penumpang. Aku berani kata, dari pemerhatian aku….drebar-drebar bas ni kalau bawak bas, lebih dari had laju yang ditetapkan. Bas KK@L. Bagi aku, bas ni bas hantu. Hati kering dan tak sayang nyawa sendiri dan penumpang.

Kalau nak potong kenderaan lain, mereka ini jenis tak kesah. Lane kiri ke, kanan ke sama saje. Bahaya!

Ragam driver bas

P/s-dont drink and drive

One response

  1. paCat

    Aku travel dari Senawang ke KL setiap hari. Aku setuju kata-kata kau.

    Apa dia ingat dia pandu Kancil.?

    Puih.!

    September 30, 2013 at 3:00 am

Tinggalkan Jawapan

