Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SUMPAH AKU TAK PAHAM!

Kadang-kadang aku keliru dengan segelintir orang. Aku hairan dan buatkan aku berfikir.

Kamu kata, kamu berpuasa…tapi, kamu masih lagi berpakaian seksi. Seksi yang bukan sedikit, seksi yang menjolok mata, seksi yang , menyeksakan!

Kamu kata, kamu berpuasa…tapi, kamu tidak solat. Bila diajak bersolat, kamu menolak.

Kamu kata, kamu berpuasa…tapi, kamu masih lagi mengumpat, mengata dan mengeji orang. Status di fb waktu pagi…”si polan bt si polan tu gediklah!”. Status petang,”iftar at Hotel bla, bla, bla…”

Kamu kata, kamu berpuasa…tapi, kamu itu sendiri adalah seorang lelaki tulen. Jasad dan rohaniah kamu seorang lelaki, tetapi kamu berpakaian seperti wanita. Apa kes?

Ini baru sedikit….ada banyak lagi di luar sana yang buat kita duduk, berteleku dan berfikir.

P/s- Sumpah aku tak paham!

Tinggalkan Jawapan

