Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SEMUA BENDA PUN NAK NAIK HARGA

Kenaikkan harga barang. Bikin aku pening, bikin aku gusar. Rakyat marhaen macam aku, punya gaji ciput tak tertanggung dengan bebanan dami bebanan. Perbelanjaan minyak petrol dan tol bulanan aku sahaja mencecah RM1200 sebulan (baca; ulang alik dari Melaka ke Bangi saban hari, dan hampir 4 tahun aku begini). Ini baru perbelanjaan perjalanan, lain-lain macam mana pula?

Jadi, apa yang boleh aku lakukan? Aku bukan ada kuasa, kuasa yang ada pun sudah aku zahirkan pada PRU yang lalu, itupun kantoi! Tak kasihankah kamu kepada kami semua, golongan rakyat bawahan? Tiba-tiba dan sekonyong-konyongnya kamu menaikkan pelbagai harga sesuka hati dengan alasan-alasan yang kami rakyat bawahan perlu “ikut sahaja”.

Namakan sahaja…..elektrik, ayam, gula, minyak petrol, dan macam-macam lagi, terbaru kadar tol pula? Gaji x pula dinaikkan?

Apa semua ni?

Bangsat!

Syarikat letrik, untung kamu sudah berbilion masih hendak memeras kami? Syarikat konsesi lebuhraya bertol, keuntungan tahunan kamu juga berbilion masih kamu hendak menyiksa kami?

Paling aku x berkenan alasan-alasan

klise paling mudah dikemukakan oleh pembesar-pembesar…or quote of the day “Kalau tak nak”..atau “Kalau tak suka”…

Kalam akhir aku selaku rakyat yang tak punya kuasa….

In Bolehland we trust!

P/s-besok kamu akan disoal dari apa yang kamu lakukan di dunia dan aku nak lihat kamu dihimpit dan dibenam sehingga ke petala bumi yang ke tujuh!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s