Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

MEMBACA JAMBATAN ILMU

Aku boleh dikatakan gemar membaca buku. Kalau ada masa lapang, terluang dan tak ade benda lain nak buat, bukulah menjadi teman. Novel cintan-cintun tak masuk dalam list aku. Aku lebih gemarkan buku-buku berkaitan sejarah, perang-perangan, kemanusiaan, teori konspirasi, tentera dan Negara-Negara islam. Juga aku minat untuk membaca buku-buku yang diterbitkan semula tulisannya ke dalam arus mainstream, contohnya si penulis pernah menulis di blog dan menerbitkan karyanya menjadi sebuah buku. Aku akan pastikan sebulan, sebuah buku aku akan beli dan baca…khatamkan buku, aku tidak pasti.

Jadi, bulan ni sahaja aku dah membeli 3 buah buku. Pertamanya buku mengenai MOSSAD, sebuah agensi perisikan Israel. Keduanya aku beli buku karya Benz Ali dan terakhirnya buku karya Fdaus Ahmad, penulis “Sembang Kencang”.

Ok! aku bukan nak kupas buku ni satu persatu, cumanya eloklah rakyat Malaysia sekalian membaca buku DAN sekali sekala berC.O.C lah.

Bak kata pujangga Dubook Press dan Lucius Maximus, Membaca Jambatan Ilmu, Tidak Membaca Jambatan Bangang!”

p/s – Selamat Membaca Buku! Proletar Dua Menara mengasyikkan!

Tinggalkan Jawapan

