Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SYDNEY DISERANG

Hari ini dunia dikejutkan dengan kes serangan “pengganas” di Sydney. Dua orang yang bersenjata telah menyerang dan menawan sekurang-kurangnya 20 orang di Lindt Cafe, Sydney. Ada maklumat menyatakan serangan ini dikaitkan dengan ISIS atau mungkin juga pelampau islam tapi, sehingga kini (baca;semasa aku menulis entri ini) belum ada maklumat tepat mengenai identiti penyerangnya.

Persoalan aku adalah, kenapa setiap kali serangan sebegini dilakukan, umat muslim dan agama islam yang dipersalahkan walaupun identiti penyerang sebenar masih belum dikenalpasti. Perkara ini juga pastinya akan meningkatkan ketakutan dan kebencian (islamophobia) masyarakat dunia dengan islam secara tidak langsung. Propaganda media barat yang berat sebelah secara langsung dan terus menerus yang menayangkan aktiviti ini dan terus-terusan melabelkan pelakunya adalah dari pertubuhan islam, dan seboleh-bolehnya cuba mengaitkan individu yang terlibat adalah dari golongan separatist islam. Oleh itu, secara langsungnya menyatakan yang islam itu ganas walhal sebenarnya tidak!

Sekali lagi, aku boleh andaikan muslim dan islam akan dipersalahkan tanpa bukti yang kukuh dan ianya mungkin telah dirancang dengan sebaik-baik plot dan drama oleh “tangan-tangan ghaib” orde dunia baru.

Tak percaya? Tengoklah nanti..

P/s- tragedi 11 September sampai sekarang masih menjadi tanda tanya. Muslim Rohingya ditidakkan hak mereka, Palestin dinafikan pemilikan tanah mereka, umat islam ditindas hari demi hari tidak pula dilaporkan secara telus di media. Ceh!

One response

  1. dulu australia dianggap negara paling selamat…

    Disember 21, 2014 at 2:13 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s