Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SUPERMAN BUKANLAH BIJAK SANGAT

Masa kecik-kecik ada beberapa watak superhero dan kartun yang buat aku kagum dan teruja. Kadang-kadang dia punya kagum, teruja dan obses tu lain macam dia punya feeling. Aku rasa macam akulah hero.

“Superman” antaranya.

Watak yang lahir dari tangan Yahudi bernama Jerry Siegel dan Joseph Suchseter dan sudah semestinya ia juga adalah salah satu watak ciptaan illuminati. Superman menjadi pujaan ramai umat manusia di setiap pelusuk dunia termasuklah aku (baca: zaman kanak-kanak). Superman ada kuasa luar biasa, boleh terbang, kuat, mata lazer berapi lagi gagah dan berani untuk menyelamat dunia menentang penjahat. Segala penjahat tumpas di tangan superhero ini.

Aku masih ingat semasa zaman kanak-kanak, aku sangat-sangat mengkagumi Superman. Aku nak terbang. Aku juga teringin nak keluarkan lazer berapi dari mata. Keterujaan aku ini sampai ke tahap maksima bila mana aku ambil tuala mandi, ikat di leher dan biarkan tuala berkibar dibelakang badan. Aku berlari keliling rumah dengan penuh gaya Superman dan aku rasa, aku lah Kal-El yang sebenar. Punyalah obses! Punyalah hero!

Lama kelamaan tahap obses aku terhadap Superman menurun sejajar dengan usia aku yang makin meningkat dan aku mengerti pakai seluar dalam di luar bukanlah satu tindakan yang bijak. Jadi Superman taklah bijak mana walaupun dia kuat, gagah dan berani.

KEH, KEH, KEH.

P/s- Lucu banget!

Tinggalkan Jawapan

