Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

PINDAH RUMAH

Pindah rumah.

Kami plan perpindahan ini secara berfasa-fasa. Fasa 1, kami angkat sendiri barang-barang kecil dengan kenderaan sendiri beberapa kali. Fasa 2, kami sewa lori untuk mengangkat barang-barang rumah yang besar-besar.

Kami berpindah dari Alor Gajah ke Cheng. Tidak berapa jauh, hanya 20 minit perjalanan dan ini bermakna, aku perlu tambah 20 minit perjalanan untuk aku ke pejabat, di Bangi. Tahun ini masuk tahun ke lima aku menetap di Melaka dan bermakna sudah hampir lima tahun aku berulang alik Melaka ke Bangi (sebelum ini di Kuala Lumpur).

Sabtu lepas (17 Januari 2015) rasmilah kami duduk di teratak baru kami di Cheng. Sudah berpindah sepenuhnya dan syukur ku panjatkan ke hadrat Allah SWT atas kurniaan rezeki-Nya kepada kami sekeluarga. Mudah-mudahan rumah baru ini bakal menjadi syurga buat keluarga kecil kami. Apa pun aku masih berdoa agar ditunaikan permintaan agar dapat bekerja di Melaka satu hari nanti. Mudah-mudahan diperkenan.

image

P/s- Nampaknya aku perlu tulis buku dari Lebuh AMJ – Lubuhraya PLUS!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s