Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

KES CHAPEL HILL, DUNIA MEMBISU

Apabila muslim dibunuh dengan kejam, sikitpun tak dihebahkan secara agresif di media massa atau media sosial. Lihat sahaja pembunuhan beramai-ramai rakyat Palestin, yang terang-terangan berlaku dari dulu hingga kini oleh IsraHeLL. Lihat pula pembunuhan rakyat muslim Rohingya di Burma oleh penganut Buddha dan di negara tersebut, ada di kalangan mereka dibakar hidup-hidup. Bagaimana pula kehidupan masyarakat Islam Moro di selatan Filipina yang hidup tertekan dan ditindas oleh kerajaan Pinoy? Jangan dilupa dengan masyarakat muslim selatan Thai dan lain-lain tempat di serata ceruk dunia. Terbaru, kes pembunuhan kejam tiga orang muslim di USA di rumah mereka sendiri. Mereka ditemui mati di perkarangan rumah dengan kesan tembakan.

Persoalannya, apabila muslim dianiaya…..kenapa dunia membisu?

image

Mangsa yang dibunuh kejam, Deah Shaddy Barakat, Yusor Mohammad Abu-Salha, 21, dan Razan Mohammad Abu-Salha, 19. Sumber foto, The Independent.

P/s- Masih ingat kes Charlie Hebdoo?? Satu dunia mengutuk serangan tersebut dan yang paling menjengkelkan adalah apabila muslim dan islamlah yang dipersalahkan dalan serangan tersebut walaupun bukti yang ditemui agak meragukan. Bullshit!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s