Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

FREEMASON DI MALAYSIA;SATU PENGENALAN

Sebelum ini banyak sudah serita-cerita berkaitan Freemason, Iluminati dan keluarga Rothschild dari segi sejarahnya dan lain-lain dimuatkan di sini. Jadi untuk menyingkap kembali apa yang aku buat (baca; tulis) yang didapati hasil dari pembacaan, pemerhatian dan kaji selidik yang aku lakukan serta perbincangan dengan teman-teman yang juga mendalami gerakan ini dan aku juga mahu mengesyorkan kamu semua yang amat meminati “cerita-cerita begini” bolehlah menambah ilmu dengan mendapatkan buku karangan Omar Zaid; The Hand Of Iblis atau boleh juga bukak Web “WakeUpProject” atau tontonlah video The Arrival dan lain-lain sumber di internet.

Berikut adalah link-link yang pernah aku tuliskan di dalam Blog aka Jartatan ini:

1.Obelisk di Putrajaya

2.Senibina Putrajaya-Illuminati dan Freemason???

3.Dakyah Freemason, Rancangan Hiburan Realiti dan Hub Pusat Hiburan

4.Sedarkah Kita Wahai Anak Melayu

5.Piramid, All-Seing Eyes, Okultisme, Satu Pendedahan

6.Illuminati

7.Penubuhan Malaysia; Perancangan Amerika Sejak 1889

8.Konspirasi Penyembah Syaitan

Tulisan ini adalah diambil dari Wikipedia dan beberapa sumber di internet yang aku ubah suaikan sedikit dengan menambah  lebih banyak info lagi berhubung perkara ini. Percaya atau tidak, inilah kenyataan yang sedang berlaku. Gerakan Freemason juga kuat di negara kita. Antara yang paling kuat pengaruhnya di Asia. Apa yang mendukacitakan terdapat juga orang Melayu yang berpendidikan tinggi dan berpangkat besar menyertai pertubuhan Dajjal Al-Masih ini. Hanya kerana harta dan kekuasaan, mereka sanggup menjual agama meraka.

Di Malaysia, cawangan Freemason beroperasi sebagai Lodge Besar Kepulauan Timur (District Grand Lodges of the Eastern Archipelago atau DGLEA dan bukannya District Grand Lodge of Middle East seperti yang diuar-uarkan oleh beberapa blog sebelum ini). DGLME secara rasmi bermula di Kuala Lumpur pada 20 Oktober 1916. Ia dipanggil Timur Tengah kerana pada awal kurun ke-19, setiap yang berada antara timur India tidak termasuk timur jauh (Hong Kong, China dan Jepun) dikenali sebagai Timur Tengah. Hanya pada kurun ke-20, istilah Timur Tengah merujuk kepada negra Arab dan Teluk. Cawangan ni bagaimanapun tidak mahu mengubah namanya kerana sudah biasa dengan nama tersebut dan tradisinya.

District Grand Lodges of the Eastern Archipelago boleh dianggap sebagai…the ‘Governing Body‘ of all Masonic Lodges within Malaysia. Ada info yang menyatakan ianya bermula di Penang dan lebih awal dari itu dan ini adalah berdasarkan bukti berikut. Lihat gambar dibawah yang di dapati dari beberapa laman web Masonic di Malaysia.

 

templeindex

Pada mesyuarat yang diadakan di Dewan Pulau Pinang Bangunan Perdagangan pada April ke-10 tahun 1875, ia telah memutuskan untuk membentuk Lodge Freemason di George Town. Pada 17 April 1875, satu petisyen yang meminta untuk Piagam Lodge di Pulau Pinang, dari yang terhormat Grand Master, HRH Albert Edward, Prince of Wales dan kemudian King Edward VII, telah dihantar melalui Timbalan Daerah serta-merta Lalu Grand Master, W. Bro. F. H. Gottlieb kepada RT. W. Bro. W. H. Baca, yang ketika itu di London. Lodge ini dipanggil ‘LODGE PULAU PINANG’. Petisyen tersebut telah ditandatangani oleh 14 Persaudaraan berikut:

1. Robert Carr-Woods (First W. Master)

London Lodge 108 & 508

2. Adington Ainslie (First Senior Warden)  

Sussex 354, Jamaica W.C.

3.

Thomas Augustus Fox (First Junior Warden)

Zetland in the East 508

4. Robert Sailey

Zetland in the East 508

5. I. King

Lt. Kentigen 429

6. W. Marshall

Zetland in the East 508

7. H. Lloyd

Fidelity 1042

8. John E. Gray

Hibernian 95 (Irish)

9. Elias Soloman Cohen

Lodge Philanthropy 794

10. James Wilkinson

Zetland 525

11. P. L. Harrison

Zetland in the East

12. W. H. Hill

W. I. Cork (Irish)

13. M. Grumberg

No. 10 Caratta Manilla

14. W. Inmes

St. George in the East No.1152

 

Di Malaysia terdapat 14 logde Freemason!! Manakala Thailand hanya ada 4 sahaja. Samada kita perasan ataupun tidak, inilah kenyataan sekarang. Berikut adalah gambar-gambar Lodge yang terdapat di negara kita, Malaysia.

Dewan Freemason, 136 Jalan Utama, Penang

Dewan Freemason, 27 Jalan Sultan Azlan Shah, 31400 Ipoh, Perak

Dewan Freemason, Jalan Penghulu Cantek, Seremban, Negeri Sembilan

Dewan Freemason, Jalan Chan Koon Cheng, 75000 Malacca

Dewan Freemason, 100 Jalan Junid Muar, 84000 Johore

Dewan Freemason, Jalan Abu Bakar, Johor Bahru

Dewan Freemason, Sibuga Rd., 90000 Sandakan, Sabah

Tiada gambar, disertakan alamatnya seperti yang tertera di bawah.

1.Dewan Freemason, 08000 Sungai Petani, Kedah

2.Dewan Freemason, No 15 Jalan 18/16, Taman Kanagapuram, 46000 Petaling Jaya, Selangor

3.U0078 Jalan Merdeka,Federal Territory of Labuan

4.Dewan Freemason, Kota Kinabalu, Sabah

5.Lodge di Tawau, Sabah tiada alamat.

6.Tiada Lodge di Kuantan, Pahang (Negeri Pahang), Kuching (Negeri Sarawak) tapi dipercayai ianya aktif di negeri-negeri tersebut.

Gambar berikutnya merupkan Lodge di Singapura……

Semua mesyuarat Masonic di Singapura telah diadakan di dalam bangunan yang cantik dan bersejarah ini. Ia adalah salah satu bangunan tertua di sini sejak penubuhan Singapura oleh Sir. Stamford Raffles.

Sumber:

1.http://www.dglea.org/

2.http://www.rpwlodge.com

3.http://www.grandlodgescotland.com/

4.Wikipedia of Malaysia’s Freemason

p/s – Nak Percaya, percaya…tak nak percaya pun tak pe. Tapi inilah realitinya. Ok!

 

33 responses

  1. Read this!!!..

    Ogos 6, 2011 at 3:55 pm

  2. Read This!!!

    Ogos 6, 2011 at 3:55 pm

  3. nice info..msti disebarkan

    Oktober 30, 2011 at 10:37 am

    • faerrin

      Sila sebarkan tuan, tak jadi masalah….

      November 1, 2011 at 12:13 am

  4. hazmi

    islam adalh benar…

    Disember 12, 2011 at 3:48 pm

    • faerrin

      ALLAH MAHA BESAR!

      Disember 13, 2011 at 10:37 am

  5. hazmi

    sesungguhnya…ALLAH S.W.T hanya 1 yg patut disembh..

    Disember 12, 2011 at 3:52 pm

    • faerrin

      ALLAH MAHA BESAR! TIADA TUHAN YANG PATUT DISEMBAH MELAINKAN ALLAH S.W.T

      Disember 13, 2011 at 10:37 am

  6. Saya lah

    Dato Syed Amin Al Jeffri, seorang Freemason telah di panggil oleh Ketua Pengarah JAKIM berserta Dato Jamil Khir. Dato Syed mengaku di seorang Freemason selepas di tanya of Dato Jamil Khir. Beliau menasihat kepada Dato Syed Amin untuk tinggalkan dan berhenti dari menjadi ahli Freemason, tetapi tambahan beliau itu adalah keputusan dari Dato Syed sendiri sama untuk berhenti atau tidak. Persoalannya, kenapa tidak dato Jamil dan Ketua Pengarah JAKIM, menahan Dato Syed? masukan dia didalam Pusat Permulihan Akhlak JAKIM? kenapa mereka memberi kebebasan kepada Dato Syed untuk mengambil keputusan sendiri samada untuk berhenti dari Freemason atau tidak? Freemason bahaya untuk bangsa, negara dan agama, tapi mereka melepaskan Dato Syed Amin tampa sebarang tindakan tegas.

    Dato Syed Amin AlJeffri ialah Past Worshipful Master Sri Damai Lodge. Beliau mengunakan Dewan Perniagaan Melayu Kuala Lumpur sebagi pusat operasi idea Freemason, dan mengambil rakan kerja berbangsa asing yang juga ahli Freemason untuk menyertai perniagaan Dewan dan di bayar gaji oleh Dewan Perniagaan Melayu Kuala Lumpur.

    Disember 20, 2011 at 5:31 pm

  7. drogba malaysia

    freemason bengong!

    Februari 3, 2012 at 1:46 pm

  8. astarghfirrullahalazim….ingat la wahai DATUK2,SYED2,TUAN2 kita ni hanya PELAKON DUNIA shj dan ALLAH S.W.T menyaksikan kelakuan HAMBA2NYA diDUNIA ini tuan,BERingatLAH…dunia senDIRI pun dah xlarat nak menanggung beban2 dosa2 yg SEKALIAN MANUSIA buat,maka sedarLAH dan ingatLAH 5 perkara sebelum 5perkara..
    asalamualaikum…

    Februari 22, 2012 at 8:03 am

  9. mmmm

    Mac 6, 2012 at 8:29 am

  10. Areader

    There is a masonic lodge in kuching.

    Mac 9, 2012 at 7:08 am

  11. Anon

    Boleh saudara maklum kepada kami semua dari mana saudara dapat info ini? Sengaja saya tanya supaya masyarakat boleh tahu kredibiliti saudara dan juga blogger ini tidak tercemar angkara cerita yang tidak disahkan atau fitnah durjana dari pihak2 tertentu. Terima kasih

    April 4, 2012 at 3:12 pm

  12. Abdullah Clayton

    Assalaamualaekom all.

    I’m Abdullah Clayton from Penang here. As far as I know of, there are several places in Penang here and was told by few others, Freemason masonic lodge. I have a documentary about the Freemason and in that video they were interviewing a Chinese Malaysian, can’t remember his name and they even went inside the lodge. The photo taken in Penang in here was not that building I’ve seen in the documentary. Presumably, there are more Freemason buildings in Penang.
    I can read Malay text and mighty glad I understand it =) Nice blog. These Freemasons as far as I know of, they make contacts with the unseen (ghaib) and the jinns/extraterrestrial beings. They have prepared for the coming Dajjal and as of course, they control all medias in the world.
    As a Muslim, I advise all of us not to watch too much of TV and listen to worldly music. Do more zikr and ibadah! To protect ourselves from being deceived by the Dajjal, read surah Al-Kahf after prayer the 1st ayah until 3rd. Inschallah, you will be protected. Assalaamualaekom all.

    April 5, 2012 at 12:59 am

    • nizam hairi

      Alhamdulilah. Thanks for the reminder

      Mac 11, 2014 at 1:38 pm

    • azwan

      Asalam abdullah…lodge trsebut dkt dgn
      Waterfall berhampiran trafic light persimpangan ke gurney drive….

      Januari 19, 2015 at 3:50 pm

  13. kolip

    jalan junid?!!!dekatnye….

    April 25, 2012 at 3:10 am

  14. aisyah

    wow,syer skang ni nan kwn syer tngh siasat bnyk tntg freemason ni n kterowg nk tau lbih bnyk about this thing,so law kowang tau pape yg rhsia tntg freemason ni bglah tau k.

    Mei 22, 2012 at 12:47 pm

  15. wan

    video the arrival

    Jun 27, 2012 at 12:58 pm

  16. saufi

    kesian ikan kat tepi tu, aku dah bagi makan td… lapaq ja ikan tu aku tengok

    Jun 28, 2012 at 10:46 am

  17. max

    Lagu Aman by Emma AF8 di Youtube ada mesej tentang Freemason dan Iluminati yang di sebut si ainun satu atau dengan makna lain si mata satu.

    Ogos 25, 2012 at 3:56 am

  18. Jas

    Yang paling sahih, yg dewan Freemason kat Sandakan tuh….terang2 ada logo Freemason kat sebela

    September 26, 2012 at 7:02 pm

  19. Jas

    Yang paling sahih, yg dewan Freemason kat Sandakan tuh….terang2 ada logo Freemason kat sebelah pintu! Shocked, owing the truth.

    September 26, 2012 at 7:04 pm

  20. Org melayu yg kononya islam tp terlibat sama dlm pertubuhan haram yahudi dan pndokong program new world of order..untuk mnyokong kbangkitan dajjal laknatullah ini..layak dipanggil kafir..snggup perjudikan agamanya
    Sendiri demi kpntingan dunia yg hnya smntara nauzubillah himin zalikh ya robbi..jauhkanlah kami drpd fitnah dajjal yg engkau laknatullah

    September 27, 2012 at 3:24 pm

  21. Ya robbi..tolonglah engkau sgerakan kmunculan imamul mahdi yg tlah kau janjikan itu agar selamat dunia ini drpd kerosakan yg terlalu banyak oleh tgn tgn manusia zalim lg jahil itu..terutama org yahudi&nasrani yg terlaknatullah

    September 27, 2012 at 3:46 pm

  22. Kata nb SAW..dajjal laknatullah itu dr kturunan yahudi..sbelah mata kirinya buta..ditgn kananya bawa neraka..tgn kirinya pula ada syurga palsu yg sngaja diberi izin oleh ALLAH untuk mnguji keimanan manusia skrg dunia tlahpun di kuasai oleh yahudi..mereka sdang sgt sgt mnanti kebebasan raja mereka yakni dajjal laknatullah yg sdng dirantai di sbuah pulau yg tnggelam tepatnya di triangel..segitiga bermuda

    September 27, 2012 at 4:07 pm

  23. Kata ahli sufi…org org yahudi ckup arif dan yakin sgt sgt perihal alquran dan hds hds bginda SAW tp disebabkan mereka sombong dan jahil maka mereka mnyembunyikan kbenaran itu…dan lg 1 perkara bangsa yahudi ini akan tewas juga akhirnya di tgn tgn para pjuang Islam yg beriman nantinya di akhir zaman…itu sbbnya mereka sdang berhmpas pulas mnyusun program untk. Mnghalang umat Islam bersatu padu,, mereka sdahpun catur pmimpin dunia yg gila kuasa..gila harta dunia..dan gila nama ..diberi pangkat danjawatan tinggi spaya kita jd sombong dan mudah lupa diri ftp hukum hkam ILLAHI

    September 27, 2012 at 4:31 pm

  24. read this

    Januari 10, 2013 at 5:35 pm

  25. Hafizuddin Mahmud

    Freemason ni benar2 wujud di kediaman saya,di Petaling Jaya. Bila waktu petang,banyak kereta2 mewah berada di hadapan lodge tersebut. Mereka ni semua orang berpangkat besar. Lagi satu kenapa Jabatan Agama Islam tak mahu tutup lodge Freemason ni?

    Mac 24, 2013 at 3:48 pm

  26. Yy

    ‘Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal’-Ibnuyaacob-
    buku ni pun ada mnyebut bnda yg sma..

    Mac 29, 2013 at 1:38 pm

  27. z.zakaria

    baru selesai baca buku terbaru ibnuyaacob..buku kedua kedua y dbaca dari karangan beliau.. kemudian buat sy tfk, jika benar mason ialah zionis, dan zionist ialah israel, mengapa tidak kita membuat bantahan/piket d grand lodge mereka sbgai bantahan terhadap saudara kita d gaza?

    Julai 19, 2014 at 7:06 pm

  28. azwan

    Btul tu…yg lodge di penang sya stiap hri sya tgok…dn lodge masih beroperasi tpi hnya di malam hri…sya prsan sbab sya slalu ulang alik pi dn balik kerja lalu dpn lodge trsbut……bgi umat islam kita hrus hentikan freemason di ngara kita…jgn biarkan depa mgusai ngara kita..yahudi mmg trlalu byk pegaruhi umat islam dn meyesatkan kita……

    Januari 19, 2015 at 3:45 pm

Tinggalkan komen